რატომ ბრენდინგი?

რატომ ბრენდინგი?

ბრენდი

რა შეიძლება იყოს ბრენდი?

ნებისმიერი რამ! ეს იქნება პროდუქტი, სერვისი, ადგილი, ადამიანი, იდეა, ინფორმაცია და ა.შ.

სად არის ბრენდი?

ბრენდი ყველგანაა, ყველა ფეხის ნაბიჯზე. დღის განმავლობაში ხვდებით ათასობით სხვადასხვა ბრენდს, მათ რეკლამებს. ხშირ შემთხვევაში, ისინი თქვენს ყურადღებას ისე იქცევენ, რომ ვერც კი აცნობიერებთ. ხშირად თქვენს გადაწყვეტილებებზე მოქმედებენ, თქვენს ქცევებზე და ხშირად დამოკიდებულიც ხდებით კონკრეტულ ბრენდზე.

რა არის ბრენდი?

  • ბრენდი არ არის მხოლოდ ლოგო, ვიზუალი, რეკლამა, ონლაინ მარკეტინგი.
  • ბრენდი, ეს არის თავდაჯერებულობა, ქარიზმა, საკუთრება, მოქმედება, გარანტია და რიგი უნიკალური ღირებულებებისა.
  • ბრენდი არის შთაბეჭდილება პროდუქტზე ან მომსახურებაზე მომხმარებლების ცნობიერებაში. იარლიყი, რომელსაც აზრობრივად მიაკუთვნებენ პროდუქტს.

მოდით განვიხილოთ წყლის მაგალითი.

წყალი წყალია. ის აუცილებელია ჩვენი ორგანიზმისთვის. წყალი არის ყოველთვის თხევადი, უფერო, უსუნო… ერთგვაროვანია.  თუმცა მაინც, წყალი გახდა პროდუქტი, რომელის კომერციალიზაცია  სხვადასხვა კომპანიებმა დაიწყეს.

მაინც როგორ ახერხებენ კომპანიები, დაარწმუნონ მომხმარებლები, იყიდონ ზუსტად მათ ბოთლში ჩამოსხმული წყალი?

ბრენდის შექმნით!

პროდუქტი არის ბრენდი თუ…

  • მის მიზნობრივ აუდიტორიაში გააჩნია მაღალი ცნობადობა
  • მისი მყიდველი აიგივებს ბრენდს საკუთარ თავთან
  • ყავს ლოიალური მომხმარებლები
  • აქვს ბაზარზე არსებობის დიდხნიანი გამოცდილება
  • მომხმარებლები მზად არიან გადაიხადონ მასში ფასი, რომელიც აღემატება ანალოგიური პროდუქტების საშუალო ფასს.

ბრენდინგი

იდეალური ბრენდი:

  • იცის მომხმარებელთა საჭიროებები და სურვილები
  • პერიოდულად აკეთებს კვლევებს დ ზრუნავს რეპუტაციის შენარჩუნებასა და გაზრდაზე
  • შეაქვს სიახლე მის პროდუქციასა თუ სერვისში
  • სწორად პოზიციონირდება ბაზარზე

დავუბრუნდეთ წყლის მაგალითს.

ცნობილი წყლის ბრენდების მესიჯები:

_“… თავს გაგრძნობინებთ ახალგაზრდად!“

_ „… არის გამაგრილებელი, გაზიანი და სექსუალური!“

_“… სუფთა, ჯანსაღი და ნატურალური!“

ისევ და ისევ, ბრენდმა იცის თქვენი სურვილების შესახებ, გიქმნით კონკრეტულ ასოციაციას და ემოციას. არის თქვენნაირი ან ისეთი, როგორიც გინდათ რომ იყოთ.

რა არის ბრენდინგი?

  • ბრენდის შექმნის და მართვის პროცესს ეწოდება ბრენდინგი. ის შეიძლება მოიცავდეს ბრენდის შექმნას, გაძლიერებას, რეპოზიციონირებას, განახლებას, გაფართოებას და ა.შ.

უპასუხეთ კითხვებს:

  • ვისთვის? —მომხმარებელთა მიზნობრივი ჯგუფი, რომლისთვისაც იქმნება ბრენდი
  • რატომ? —ბრენდის გამოყენებისგან მიღებული მომხმარებლის სარგებელი
  • რა მიზნისთვის, რა გამოყენებაა აქვს ბრენდს?
  • რომელი კონკურენტის წინააღმდეგ

მარტივად რომ ვთქვათ:

პროდუქტი არის ის, რასაც ყიდი.

ბრენდი არის აღქმული სურათი პროდუქტისა, რომელსაც ყიდი.

ბრენდინგი კი არის სტრატეგია, რის მიხედვითაც ამ სურათს ჰქმნი.

იხილეთ საერთაშორისო მარკეტინგული კომპანიის GMAGEORGIA -ს პორტფოლიო ბრენდინგის მიმართულებით.

მოგვწერეთ